برگزاري بيست و دومين گردهمايي مديران كل كتابخانه‌هاي عمومي كشور


یزدفردا "بيست و دومين گردهمايي مديران كل كتابخانه‌هاي عمومي كشور صبح روز (دوشنبه پنجم ارديبهشت) با سخنراني دبير كل نهاد كتابخانه‌ها در تشريح برنامه‌هاي نهاد در چهار گروه كلي به مناسبت سال جهاد اقتصادي آغاز به كار كرد.


به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در اين گردهمايي منصور واعظي، دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، با بيان اينكه وظايف نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در سال جهاد اقتصادي در چهار گروه شامل امور ساختاري و مديريتي، وظايف نهاد در قبال اعضاي كتابخانه‌ها و كتابخوانان، ترويج فرهنگ جهاداقتصادي و نيز وظايف نهاد در قبال دستگاه‌هاي اقتصادي تقسيم‌بندي مي‌شود، توضيح داد: در رده وظايف نهاد كتابخانه‌ها در امور ساختاري و مديريتي در راستاي تقويت روحيه كار جهادي در ميان كتابداران و كاركنان كتابخانه‌ها همچنين تقويت معنويت و تدين براي شكوفايي استعدادها تلاش مي‌شود. همچنين تلاش مي‌كنيم مديران و كتابداران را ازگرفتاري و حواشي‌ها و دور شدن از اهداف اصلي پرهيز دهيم تا ارتقاي مطالعه مفيد درجامعه محقق شود.


واعظي افزود: سال 90 تلاش داريم اختلاف‌هاي سازماني را به كمترين سطح برسانيم و وحدت و يكپارچگي را در مجموعه نهاد ايجاد كنيم. ارتقاي بهره‌وري انرژي و نيروي انساني در كنار تقويت خلاقيت و يافتن راه‌هاي دستيابي آسان‌تر به اهداف تعيين شده در كنار اصلاح ساختارهاو روش‌ها از برنامه‌هاي نهاد كتابخانه‌ها در سال 90 است.


دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در تبيين وظايف پيش ‌روي نهاد در قبال اعضاي كتابخانه‌ها و كتابخوانان در سال جهاداقتصادي گفت: در اين حوزه به سياستگذاري براي ارسال كتاب‌هاي مفيد با اولويت علم وفناوري در راستاي تقويت جهاد اقتصادي مي‌پردازيم. همچنين در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي از جمله نمايشگاه كتاب و مسابقه كتابخواني به اين حوزه توجه خاص مي‌شود.

وي افزود: براي ترويج فرهنگ جهاد اقتصادي در كشور اداره كل امور فرهنگي نهاد كتابخانه‌ها برنامه‌هايي را براي تبيين صحيح مفهوم جهاد اقتصادي در جامعه تدارك ديده است كه اميدواريم به حضور تمام اقشار در تحقق اين مفهوم بينجامد. همچنين در اين راستا براي تقويت فرهنگ خودباوري برنامه‌ريزي كرده‌ايم.واعظي گفت: امسال نهاد كتابخانه‌ها با دستگاه‌هاي صنعتي، كشاورزي و اقتصادي از طريق مذاكره با دستگاه‌هاي اقتصادي براي دريافت مطالبات آنها از نهاد همكاري خواهد داشت. در اين راستا دستگاه‌هاي اقتصادي مي‌توانند براي آموزش ارتقاي بهره‌وري و روحيه جهادي اقشار مختلف از كتابخانه‌هاي عمومي استفاده كنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا